söndag 1 mars 2009

Wasaloppet är avklarat, nu ska bara...

...alla bilarna försvinna! Nåja, jag har väl lite väl höga krav, så segraren gick i mål för en halvtimme sedan, hehe.

Segrade gjorde Daniel Thynell (med reservation för stavningen) och det blev ett riktigt spännande lopp som till och med jag njöt av att följa (framför tv:n förstås, tro inget annat). Om jag är rätt informerad så är det här Daniels tredje seger, grattis till det. För mig är det dock helt obegripligt hur man kan utsätta sig själv för att åka EN gång ens, ännu mindre tre... Jag menar, det är nio mil vi pratar om här, NIO! Det är ju löjligt långt.

I morgon går allt tillbaka till det normala, och de flesta bilarna har försvunnit, de flesta åkarna har tagit tåget eller bussen härifrån och Mora återgår till att vara en sömnig småstad till sommarturisterna kommer. Och det ska bli skönt, för jag hatar verkligen när det är mycket bilar. Och om ni inte har förstått det så: Jag HATAR verkligen när det är mycket bilar!

Huu, fasar för sommaren.... Husvagnar.... Smaka på ordet... Husvagnar. DOM är i vägen dom!

Tudeloo/Marit

1 kommentar:

  1. *skattar* om vi är i vägen med vår husvagn, ska skicka regnr, i sommar, tuta special-tut (får hitta på nån, lång-kort-lång typ) så åker vi in på väggrenen och släpper förbi, vi lovar!!

    Mia o Co

    SvaraRadera