lördag 28 mars 2009

Kvällen innan resan

Sitter här och skriver kvällen innan vi ska åka till fjällen. Packningen är inte alls klar, inte ens halvfärdig faktiskt och jag har lite smått panik. Jag kan inte organisera mig som jag brukade för X antal år sedan innan jag blev sjuk. Då kunde jag ha hur många bollar i luften som helst och ändå organisera och leda. Nu faller allt om jag får mer än två saker att tänka på samtidigt.

Det är ju det att det är så många OLIKA saker som ska med... Jag blir smått knäpp på hushållspapper och diskmedel, trosor och kläder till barnen, hundmat och reflexväst... Och maten sen, all MAT som ska med, jösses. Och sen sängkläder och handdukar och gud vet vad. Ja, är man inte psykiskt sjuk så blir man =).

Måste erkänna att jag har lite blandade känslor inför den här semestern. Att vara så tätt inpå andra människor i en hel vecka... Nja, vi får se hur det går. Jag vill inte måla fan på väggen, men jag behöver mitt "space" och min trygghet och även om det bara är familjemedlemmar jag ska vara med så kan det ju ändå bli "trångt" i längden. Att inte vara runt sina egna saker och sina egna ytor liksom, och att inte kunna gå och skrota runt som man vill.

Jag har i alla fall hunnit med att vara i stallet en sväng idag. Jalla var lika mysig som vanlig, även om han hittar på små hyss när jag tömkör. Kom på att jag måste ta ett kort på honom och lägga upp här på bloggen så ni får se hur en mammut ser ut. Ja, vi kallar honom det, för han har en vinterpäls som heter duga=).

Tudeloo/Marit

4 kommentarer:

  1. http://www.pixbox.se/alb_show_id813696_page0.html

    Här finns förresten också lite Jallabilder :)
    ha så kul i "fjällen" KRAM!

    SvaraRadera
  2. Tack Sandrah, du är en klippa! Nu får du ju lov att ta lite bilder när jag tömkör också, eller hur?! Vi ses efter Fjällen.... Kram!

    SvaraRadera
  3. Det kan du då ge dig på att jag ska ;-)
    Vi får göra ett fint "utvecklingsalbum" :)
    Håll dig på benen i backen nu!

    SvaraRadera
  4. Hoppas du har det trevligt.

    SvaraRadera