fredag 13 mars 2009

Rökfri dag 1

Hej!

Jag är nu inne på min första dag som rökfri och jag måste säga att.... det går över förväntan! Jag har fortfarande inte skällt ut någon, inte kastat några möbler och inte rivit sönder något klädesplagg (tro mig det har hänt förut när jag försökt sluta).

Jag har stått bredvid kompisar som rökt och faktiskt tyckt att det luktat illa, och det måste ju vara något slags världsrekord! Jag menar att jag efter ett DYGN utan cigaretter REDAN tycker att det luktar illa när någon röker...

Men, det ska erkännas att visst känner jag suget. Det kommer som i vågor, och just då är då är det svårt att stå emot suget och jag var NÄSTAN påväg att be en kompis om en cig, men jag gjorde det inte!

Jag har hört någon stans att talat tre är värst. Tredje dagen, tredje veckan, tredje månaden osv. Att vågorna kommer starkare då. Vi får väl se vad som händer om två dagar, men just nu känner jag mig stark! (Men p.s. bjud mig inte på fest just nu, för alkohol och cig går hand i hand)

Tudeloo/Marit

2 kommentarer:

  1. Det kommer vara riktigt jobbigt, men jag tror på dig. Du har en stark vilja för övrigt så hoppas du anpassar den efter rökningen också. Så många dåliga egenskaper har rök och alkohol. Roligt att höra att du trappar ner =)

    SvaraRadera
  2. Men gumman... nu måste jag ju också sluta...=) Klarar du de här så har jag ju inte nått att skylla på..=) Good Luck tjejen och tack för att du finns och spårrar mig i min vardag...=) KRAM

    SvaraRadera