tisdag 10 mars 2009

Idag

Idag är en dålig dag.

Igår var en bra dag, men idag är inte rolig.

Jag har haft ångest hela dagen och behövt många anti-ångest tabletter, ändå sitter ångesten i. Jag önskar den ville ge sig och försvinna.

Att gå genom livet och vara rädd måste vara något av det jobbigaste som finns. Rädslor kommer i många skepnader och vad man än är rädd för och HUR man än är rädd så är det fysiskt och psykiskt ansträngande.

Hjärtat slår snabbt.
Svårt att andas.
Ögonen grumlas av tårar (fast jag gråter aldrig, verkar som att jag inte kan det).
Blir anfådd.
Rastlösheten driver mig till att vandra, ändlöst.

Funderingar kring att ta mitt liv kommer och går, men jag vet att jag inte kommer att göra det. Jag vill inte utsätta mina barn för det faktum att deras mamma inte ville vara hos dom mera. Men tanken i sig är lockande. Att inte behöva kämpa mer, att inte behöva lida, inte behöva vara en belastning för mina närmaste.

Min tro på efter döden är inte kristen, men jag tror att vi hamnar nånstans, ett vackert ställe där vi träffar våra närmaste som vi älskar. Där vi är friska och glada, utan bekymmer.

Därför känns tanken på döden ändå som en lockelse. Men som sagt, jag kommer inte att göra det, jag kommer inte att ta mitt eget liv.

Tillslut hade jag tagit så många tabletter att jag blev jättetrött, hade fortfarande ångest, men så fruktansvärt trött. Jag och Jemma kröp ihop i sängen och jag somnade en stund. Tur att jag hade satt alarmet på telefonen för annars hade jag försovit mig till hämtningen av barnen...

Nu är det bara kvällsbestyren jag ska klara mig igenom. Matlådorna står på tining så det är förberett... Hoppas bara inget krånglar.

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar