torsdag 12 mars 2009

Rökfri dag 0

Japp, så var dagen här då, dagen då jag ska sluta röka.

Sista blosset är draget och plåstret är på, nu är det bara att stå ut. Jag vet att det kommer att bli jobbigt, jag vet att det kommer bli svårt. MEN jag SKA klara det!

Jag började röka redan när jag var 12 år gammal, och nu är jag 32, så det är 20 års rökning som går i graven nu. En vana som inte blir lätt att göra sig av med, men hallå, massor av människor har slutat före mig... Sen är det väl så att "sluta, det är lätt, det är att inte börja igen som är det svåra".

Plåstret kliar, lite irriterande faktiskt. Men det är nog för att jag inte är van det ännu.

Jag kommer sakna rökningen, det är som en kär gammal vän. Men det är ju inte alla kära gamla vänner som tar livet av en, så det är väl lika bra att avsluta vänskapen.

För övrigt så har sambon kommit hem idag. Riktigt skönt faktiskt. Röd som en kräfta är han, men det får man för att man glömmer smörja in sig när man sitter på vattnet och fiskar en hel dag... Barnen blev nästan hysteriska av glädje när han hämtade dem från skola/dagis och dom pratade och pratade och fortsatte tills det var läggdags. Söta små liv, det är dom.

Nä, nu är det dags att gå ut med hunden (och inte röka, hujedamig)...

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar