torsdag 12 februari 2009

TJOHOO!!!

Hej på er igen!

Tänk att en dag som börjar så dåligt kan bli så mycket bättre! Visst, jag är fortfarande trött som attan för jag har inte sovit nånting, men nåt har gjort mig på bättre humör=) och OCH OCH mina vänner, jag klarade av att laga middag för en stund sedan! Det, om något, är en vardagsseger!

I övrigt känner jag mig lite instängd. Det är minus 25 grader här nu och Jemma skulle aldrig drömma om att följa med ut på promenad i den här kylan och ärligt talat är inte jag så himla sugen heller. Men jag saknar våra långa härliga skogspromenader där hon racear runt i snön och är allmänt tokig. Jag brukar gömma köttbullar eller Frolic uppe i ett träd så får hon "klättra" upp och leta, eller så platsar jag henne och gömmer några bitar lite här och var så får hon snusa upp dom. Bra och lättgjord hjärngympa. Nu får man göra sånt inomhus istället, det är bara det att det tenderar att bli FÖR lätt åt henne... Nåja, kylan lär väl inte hålla i sig alltför många dagar till.

Eftersom jag bor i Mora så kan jag inte låta bli att lägga märke till att årets stora event snart är här: Vasaloppet. Det byggs och donas överallt i stan, och snart väller skidåkarna in. Sambon tränar ju för att åka Öppet Spår men nnu har hans medtävlare tillika bror gått och brytit en tå så vi får väl se om det blir något lopp i år. Hur det än blir så ska dom åka till Thailand som belöning för all träning dom lagt ner. Jojo.... =)

Tudeloo/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar