torsdag 12 februari 2009

Ingen bra dag idag so far

Har sovit dåligt inatt och det påverkar mig enormt mycket. Det började med att sonen kissade i sängen två gånger, jag trodde att han hade slutat med det för det var så länge sedan nu. I alla fall, upp och byta kläder och ta ur sängkläder och hitta en ny sängplats då det var blött där han skulle ligga. Slutade med att vi båda två sov i soffan. Utöver det vaknade jag ett par gånger till av oro, och det tog ett tag till jag kunde somna om.

När ringklockan ringde var jag stendöd kändes det som, men barnen var redan vakna så det var bara att gå upp och fixa det som fixas skulle. När vi väl hade kommit iväg till skola och dagis var jag helt slut, och det är då synerna och lukterna kommer... Jag är så trött på att vara rädd hela tiden. Pulsen slår snabbt, kroppen försatt i flyktberedskap.

Tänk er att ni ser rummet rökfyllas, känner den stickande rökdoften... Eller att ni ser köksskåpen rasa ner över er. Att ni är så rädd för diskmaskinen att ni inte vågar sätta på den trots att den är full. Det är samma sak med tvättmaskinen och torktumlaren och för att inte tala om spisen. Den sitter jag och håller ett vaksamt öga på även när den inte är på, bara för att jag är så rädd att det ska börja brinna...

Jag vet ju att allt det här är hjärnspöken, men jag kan inte bemästra dom. Vissa dagar är det bättre, andra dagar, som idag, är det riktigt illa och jag skulle i nuläget inte klara av att laga mat till exempel. Jag känner mig så värdelös, vad är jag för mamma som inte klarar av såna saker? Såna här dagar är jag så rädd att jag måste åka hemifrån om sambon lagar mat, klara inte av att vara inärheten även om det är någon annan som gör det...

Jag är orolig i kroppen, men ska ta lugnande och se om jag kan sova litegrann, för det tror jag att jag behöver...

Tudeloo/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar