fredag 20 februari 2009

Alltså, det här med medeciner

Hej på er!

Jag har ju i ett tidigare inlägg berättat att jag är osedvanligt trött i benen och att detta berodde på en ny medecin som jag håller på att prova, Abilify. Jag har nämnt det här för min läkare, och efter att han har ringt runt lite så har han kommit fram till att jag helt enkelt inte TÅL Abilify, i alla fall inte i den dosen jag tar nu (problemen började först då vi kommit upp till 20 mg/dygn). Så det verkar som om problemen inte kommer att avta, utan snarare bli värre!

Trött i benen låter säkert som ett ganska fjantigt problem men jag talar om en trötthet som är extrem. Jag orkar inte stå eller gå hälften så länge som jag brukar. Jag skulle helt ärligt kunna tänka mig att sitta på en stol när jag lagar mat, de ni...

Nu har i alla fall dr P bestämt att vi ska börja minska dosen för att se om besvären försvinner, det hoppas vi ju, men det medför ju ett annat problem: vi måste då hitta en medecin i stället FÖR Abilify mot min sjukdom, dvs Bipolär sjukdom. Och har man då, som jag, redan provat på det mesta apoteket har att erbjuda så är alternativen få. Attans att jag ska vara så biverkningskänslig. Men sanningen är ju att psyk-medeciner inte är snälla och det är lätt att få biverkningar.

Nåja, jag hoppas att den här tröttheten/stelheten ska försvinna snabbt nu så man kan börja ut och promenera seriöst igen snart. Nu är det ju inte så fasansfullt kallt heller så nu kan man ju njuta av vintern=)

Tudeloo/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar