onsdag 18 februari 2009

LARZ KRISTERZ RULEZ!

Haha, jag är verkligen inget dansbands-fan, men jag som många andra här uppe i krokarna satt väl och höll tummarna för Larz Kristerz i Dansbandskampen i höstas och jublade högt när dom vann. Jag älskar deras originella 70-talsstil och ovilja att vika sig för mallen. Jag menar, dom ser väl inte kloka ut egentligen, men dom är för härliga och en sak är säker: dansband kan dom!

Så, idag när jag var på Maxi för att storhandla ramlade jag över deras nysläppta CD med parollen "Dansband all the way, baby". Och tro't eller ej, men jag köpte den, och den spelas som bäst nu när detta skrivs. Det svänger rejält om deras covers, speciellt gillar jag "Purple rain" och jag känner mig som en riktig nörd, men det bjuder jag på.

Med detta vill jag såklart uppmana alla att köpa skivan, den är redan kult tycker jag, och att ett litet band från Älvdalen förtjänar allt vårt stöd är ju uppenbart. Buy it! Do it!

Tudeloo/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar