lördag 14 februari 2009

Skitnatt följs av skitdag...

Har inte sovit många timmar inatt, och när jag har sovit har jag haft fruktansvärda mardrömmar. Det har sonen haft också, så jag har varit uppe med honom ett par gånger med, till slut fick han komma och sova i vår säng, då blev han lugn.

Mardrömmar är hemska, men att ha mardrömmar även som vaken är hemskare. Jag sitter här nu med skenande puls och svårt att andas, händerna skakar så jag har svårt att skriva och tårarna bränner innanför ögonen. För mig så är hela lägenheten rökfylld, och lukten sticker mig i näsan. Samtidigt hör jag musik som skvalar så högt att jag har svårt att koncentrera mig på nåt annat och jag vill bara hålla för öronen och skrika: TYST!!! SLUTA!!! FÖRSVINN!!!

Men jag håller masken. Jag måste. För barnens skull.

Jag törs inte ta mina mediciner idag. Jag är så trött redan, och så skakig, och tar jag dom blir jag mer trött och mer skakig. Alla skakar inte av sina mediciner men jag gör det ibland, och såna här dagar gör jag det definitivt. Nångång ska jag skriva ett inlägg om psykofarmaka, men inte idag, det orkar jag inte.

Hur ska dagen funka idag?

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar