torsdag 26 februari 2009

Mer ditten och datten=)

Jaha, så har det gått två nätter sedan sambon åkte till Thailand, och det går riktigt bra. Jag ska inte sticka under stol med att anti-ångest-pillrena får jobba hårt, för det får dom, men jag klarar av det. Mamma och Uffe har hjälpt mig massor hittills, Uffe som ställde upp och följde med mig till Avesta för koll på sjukhuset där igår, och mamma som hämtade barnen åt mig och dessutom tog med dom till Hemhus för lite tefats-åkning. Dom somnade som stockar när vi kom hem, jag lovar!

Det som inte har funkat är tvättningen. Maskinen står där som ett stort monster och jag får mig bara inte till att lägga i tvätt och starta den. Så löjligt, jag vet, men är man rädd så är man. Men Maria, goa Maria har lovat vara hos mig nån dag medan jag tvättar en maskin av det viktigaste.

Idag har jag pratat med den underbara dr P, och vi har bestämt att sänka Abilify ytterligare ett steg nu, eftersom jag inte blivit nåt bättre i benen MEN! TADAA!!! Proverna visar att ingen skada är skedd! Så tröttheten kommer att försvinna, det är bara en fråga om tid. Ingen är ju lyckligare än jag över det! Såsmåningom kommer ju Abilify försvinna helt ur mitt system och då antar jag att påverkan sakta kommer att klinga av, men det är viktigt att jag inte trappar ut för snabbt eftersom jag gjort sånt förut och hamnat på akuten med helvetiska abstinenskänningar.

Ett projekt som jag vill fixa är att ställa upp Jemma och Jokke tillsammans, snyggt, och ta kort på dom. Dels för att få snygga bror-syster kort som kan vara användbara, men sen också för att kunna jämföra storleken och maskulint kontra feminint, dom är ju verkligen på varsin ände av skalan. Maria, vi får ta oss i hampan och fixa det här nu, hur långe har vi pratat om det???

Tillsist, en hälsning till Thailands-resenärerna, om dom nu läser min blogg vilket jag inte vet om dom gör: Ta hand om er, inga she-males och ta det lugnt i vattnet, vi vill ha hem er helskinnade, men se samtidigt till att ha så roligt ni bara kan! Vi här hemma i Sverige har det bra, så oroa er inte!

Tudeloo/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar