torsdag 19 februari 2009

Jag la märke till...

I morse när jag vaknade (innan klockan som vanligt) så la jag märke till en sak: Det var LJUST ute! När blev det det? Håller vintermörkret på att ge sig? Går vi verkligen mot ljusare tider? Det känns nästan obegripligt när mörkret har hållit oss i sitt grepp så länge och det har varit kallt (det har jag ju haft åsikter om innan) flera veckor i streck.

Idag är det bara minus åtta och snöar här, och riktigt behagligt att gå ut. Hundarna ska få sig en rejäl tur i skogen om ett litet tag, jag ska bara, först... Jokke har snusat ingående på mina kläder hela förmiddagen för igår var jag hos Maarit (jodå, jag drack en öl, till och med två) och en av hennes tikar har precis gått ur löp och det luktar förstås mumma för en viril hanne som Jokke. Han vet ju dessutom hur man gör, pappa till 15 valpar som han är, lilla gubben. Lite drygt är det dock att ha en hundnos fastklistrad vid kläderna hela tiden=)

Tudeloo/Marit

2 kommentarer:

  1. Det faktum att man kan gå morgonpromenaden och undvika totalt mörker är helt obegripligt underbart. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Ja min lileman (Jokke) är pappa till 15 valpar som sagt. Igår blev hans "tvåfoting" till lillasyster akut sjuk och fick åka ambulans från dagis till akuten :(. Jokke var mycket bekymrad över att han fick komma hem så fort från sin syster Jemma.
    Nåväl nu är allt stabilt hemma och Jokke ligger i mattes & husses säng ;)

    Håller med dig om Vasaloppshysterin..HUUUUU... säger jag om den saken.
    Hur som haver så har jag nu skrivit en kommentar till dig. Dax att åka hemåt & förbereda för Norge i helgen...IGEN...

    Pussar & kramar från Jokkes matte

    SvaraRadera