lördag 21 februari 2009

Köer köer köer köer...

Jamen suck alltså. Jag hatar bilköer. Det finns EN stark anledning till att jag inte bor i Stockholm längre och det är dessa bilköer. Det är ju vansinnigt, och det tar fram det värsta ur människor (läs: Mig) varenda gång.

Jag skulle köra lite ärenden idag, sonen skulle till en kompis och i samma veva skulle sambon och dottern till hans föräldrar och jag och Jemma på en play-date. Ditvägen gick bra, rundan tog ungefär en halvtimme att köra. Hemvägen var HEMSK! Bilar överallt, folk som parkerat som idioter där man inte får parkera som gjorde att framkomligheten var lika med noll och så mina nerver då, spända som fiolsträngar. Funderade allvarligt på att ta Jemma och överge bilen på första bästa ställe och gå hem.

Nu ska jag väl inte klaga alltför mycket, här i Mora har vi det såhär drygt en vecka om året, så så hemskt är det ju inte. Man får gå i ide helt enkelt. Ställa bilen och hålla sig hemma. Det är mina planer för den närmaste veckan!

Tudeloo/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar