lördag 11 april 2009

Om att orka...

Orken tryter...

Allt verkar hända på en gång och jag orkar inte vara en del av det. Jag orkar inte ta in mer. Jag orkar inte få ansvar för mer.

Vår mekaniker var och kollade bilen idag och i princip så måste hela bak-kärran renoveras. Kul. Sen är det ju drivknuten fram som måste bytas. Jätteroligt. Och så var det det att den dricker olja som attan, så han sa att motorn behövde renoveras också. Jag skrattar ihjäl mig.

Hemma ser det ut som ett råttbo och jag har bara inte energin till att göra något åt det. Jag orkar inte helt enkelt.

Laga mat är en utmaning. Kan ni förstå det, ni som är friska? Jag vet att det finns dom som INTE förstår... Jag menar, hur kan man vara rädd för att laga mat? Det måste vara svårt för andra att förstå... Och det är absolut inte ett sätt att smita iväg, att slippa undan. Jag är bara rädd. Bara tanken på att göra det får pulsen att öka och andningen att bli tung. Då ska man ha ORK att stå emot paniken, ORK att laga mat i alla fall. Andra tänker nog inte på hur mycket energi det går åt när man konstant är rädd... Det tömmer en. Man får ingen ork kvar.

Jag orkar inte mer/Marit

1 kommentar:

  1. Håll ut!!
    Du kommer att fixa det. Kom ut till Nusnäs i helgen och hämta energi. Det behöver du.

    Och du, fixa bilen bak och sen SÄLJ DEN!!! För helskotta. Den har inte varit annat än besvär för er ju.... den är ju på vippen att kosta er betydligt mer än den gjort hittills. Så gör lidandet kort.
    Då får du iaf ett bekymmer mindre på halsen.

    KRAM på dig! Och hör av dig om det är nåt, det hoppas jag du vet.,,,

    /Sandrah

    SvaraRadera