söndag 19 april 2009

Hallucinationer

Det har varit lugnt på den fronten ett tag. Trodde nästan att Zyprexan hade tagit hand om den saken åt mig men nej, sån tur hade jag inte.

I natt vaknade jag av en skarp, stickande brandlukt och flög upp, trodde det brann nånstans. Kommer ut i köket och det är rökfyllt, i alla fall i mina ögon. Jag får panik, förstås. Försöker hitta källan till röken, men ser ingenting, och sakta går det upp för mig att det inte är verkligt, det är ännu en hallucination. Pulsen är uppe i max och adrenalinpåslaget är högt men mitt i detta kan jag ändå inse att det inte är på riktigt.

Jag tar en lugnande tablett... Tar ett tag innan pulsen är nere i det normala igen och jag kan sova.

Fast jag måste ju ändå säga att hallucinationerna har blivit färre. Kanske Zyprexan gör sitt jobb i alla fall. Förut var det ju dagligen, flera gånger per dag och det är det ju inte nu längre. Och det är ju ingenting jag saknar direkt, om man säger så.

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar