onsdag 29 april 2009

En liten ljusning...

Det känns lite, lite ljusare idag, och anledningen till det är att jag får HJÄLP!

Den underbare doktor P har varit i kontakt med mig, dels har vi bytt en medicin, ska börja med en ny ikväll (kommer inte ihåg vad den heter för mitt minne är som ett såll just nu), och dels har jag varit uppe på lasarettet i dag och tagit prover som är förberedande för ECT-behandling. På måndag eller senast på onsdag ska jag börja med ECT och förhoppningen är att det ska vända mitt mående SNABBT.

I morgon ska jag till lasarettet igen och göra en fysundersökning, också den inför ECT-behandlingen. Där kollar dom att allt står rätt till med lungor och hjärta och så eftersom jag blir sövd under behandlingen.

Jag har blivit behandlat med ECT förut och det funkade bra, så jag hoppas på en snabb vändnning den här gången. Efter att det blev bestämt fick jag ett litet energi-ryck, fixade köket och tog hand om lite tvätt och aktiverade Jemma med godis-sök och lite trix.

Jag mår inte bra, men det känns lite lättare nu när jag vet att jag ska få hjälp. Jag ska bara ta mig igenom helgen och hoppas att det blir behandling på måndag redan.

/Marit

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att behandlingen hjälper snabbt! Kanske blir det lättare att klara helgen nu när du ser ljuset i tunneln....
    Ha det bra vännen! KRAM!/Sandrah

    SvaraRadera