måndag 18 maj 2009

Hot överallt!

Jag är i en nedåtgående spiral... När saker borde bli bättre så blir dom istället sämre, och jag vet inte hur jag ska göra för att ändra på det.

Sambon och jag har pratat ut och jag får mer stöd än nånsin av honom. Barnen har det bra och verkar lyckliga. Men VARFÖR mår jag då SKIT?!

Jag ser hot överallt. Är rädd och nervös hela tiden. Börjar till och med känna mig hotad av Jemma och det gör mig såklart ÄNNU mer nervös. Jag ser bilder i mitt huvud hur hon går till attack, jag är rädd när jag är ute med henne, rädd för att jag ska tappa kontrollen, att det ska hända något hemskt.

Jag klarar inte att gå med hjärtat i halsgropen hela tiden. Jag tar så mycket lugnande jag får men det verkar inte räcka. Ansikten förvrids framför mina ögon och blir till otäcka masker av ondska. Håller jag på att tappa förståndet en gång för alla? Håller jag på att bli galen? Synerna skrämmer mig och jag är så rädd för att tappa kontrollen och vara borta för alltid.

Minsta ljud får mig att hoppa högt för jag har nerverna på utsidan. Hur länge orkar jag hålla emot? Hur länge orkar jag kämpa för att vara "normal"? ALLT är farligt, allt ger mig pannikkänslor, allt trycker mig längre och längre ner. Vardagliga saker. Kylskåp, spis, micro, tvättmaskin, bil, diskmaskin... Jag är rädd för allt.

När jag åker bil sitter jag på helspänn och mår illa av nervositet. Kör jag själv så kör jag snabbt, bara för att det ska bli över fortare. Sitter jag bredvid så är det en ännu värre pina, för då har jag ingen kontroll.

Jag är rädd att något hemskt ska hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar