tisdag 3 november 2009

Long time, no see

Hej på alla!

Lång tid har gått sedan jag skrev här, och sååå mycket har hänt. Naturligtvis pendlar livet upp och ner, så är det när man är bipolär som jag, men på det hela taget så mår jag mycket, mycket bättre nu än jag gjorde sist jag skrev.

Just nu är jag inne i en hypoman period, och jag har så otroligt mycket energi! Energisk är mitt förnamn just nu, haha! Vaknar innan ringklockan på morgonen och är PIGG, sen kör jag hårt hela dagarna, non stop. Går powerwalks, flera mil, städar, fixar, donar, lämnar och hämtar barn, har alltid nåt projekt igång och allt är så himla KUL!!!

Det enda negativa i mitt liv just nu är Jemma, min älskade hund. Hon mår inte bra och har varit dålig till och från hela sommaren. Det senaste ultraljudet visade en mjälte som är täckt i tumörer. Immunförsvaret är starkt nedsatt så hon åker på det ena efter det andra. Hon har precis avslutat en kur antibiotika för en bakterieinfektion i huden, och igår fick hon akut öroninflammation.... Lilla gumman. Nästa steg blir i alla fall att ta bort mjälten, samt upptäcka om det finns fler tumörer.

Barnen mår bra i alla fall. Elin har börjat med glutenfri kost och verkar må bra på det, Egon är iofs KONSTANT hungrig, men han växer ju som en dåre just nu så det är kanske inte så konstigt. Egon har börjat med innebandy nu och han tycker det är hur kul som helst. Elin kör på med ju-jutsi och har börjat spela Valthorn av alla saker. Fantastiskt vad duktig hon har blivit på väldigt kort tid.

Nä, nu ska jag hjälpa sambon med maten, och jag lovar att det inte ska dröja lika länge innan jag skriver igen! Hedersord=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar