onsdag 6 maj 2009

Talangjakt och annat

Hej!

Igår gick skolans talangjakt av stapeln. Elin och kompisen Sara var med och sjöng Sarek's låt "Genom eld och vatten" och det gjorde dom bra, för dom vann! På kvällen var det show för föräldrar och andra och jag måste säga att alla 22 bidragen var SUVERÄNA! Vilket jobb dom har lagt ner. Men känslan av att se Elin där på scenen, med ett leende på läpparna, showandes för fulla muggar; det var inte utan att man fällde en tår eller två... Flickorna hade skött allting själv, till och med gjort koreografin själva och dom hade ett fint samarbete sig emellan.

Idag har jag varit på min andra ECT-behandling och jag har lika ont i huvudet idag. Jag var ruggit nervös innan dom sövde mig och inte blev det bättre av att dom hade svårt att sätta nål, så det blev några stick innan den satt. Den underbare doktor P var med idag, och så fick jag träffa den läkaren jag ska ha när han är borta över sommaren, också doktor P. Skönt att ha en fast läkare och slippa stafettläkare och ha olika varje gång. Han verkar trevlig, den nye.

Måendet då? Ptja... Jag vet inte. Jag skulle ju inte kalla det stabilt direkt. Jag tänker mörka tankar hela tiden, och ångesten är ständigt närvarande. Rädslan för eld och brand växer och även om jag vet att den är irrationell så kan jag inte påverka den. Jag ler, jag skrattar, jag skämtar men allt är en fasad. När nån frågar hur jag mår svarar jag så oärligt jag kan, men bara på ren automatik, jag vill inte ljuga. Jag säger att allt är bra, fast INGET är bra. Det finns några få personer som ser igenom mig, som ser hur jag egentligen mår. Dom personerna frågar dessutom bara om dom verkligen vill höra svaret.

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar