lördag 14 november 2009

Lördag kväll

Hej!

Sitter och skriver i väntan på att ströbrödet jag lagt i vatten ska svälla, sen ska jag börja göra älgfärsbiffar med svamprisotto. Lite ironiskt att jag lagar den maten då jag inte ens äter svamp, men familjen gillar det så so be it.

Jag har haft en otrolig rush de senaste veckorna. Inte manisk med rejält hypoman. Jag har fortfarande väldigt mycket energi, rastlös energi och har svårt att sitta still. Går upp tidigt på mornarna och börjar dagen med en sväng på motionscykeln medans barnen fortfarande sover. Det är skönt att köra ur kroppen ordentligt sådär på morronen. Idag är det lördag och jag hade cyklat, rastat Jemma och städat hela huset innan klockan var tio. Skickade ut barnen att leka i snön som kommit över natten (som nu tyvärr håller på att regna bort) och dom byggde en snögubbe medan jag fixade deras rum.

De senaste veckorna har jag dessutom varit på väldigt bra humör, positiv hela tiden. Men nu känner jag hur irritationen börjar växa i mig och jag tappar tålamodet när saker och ting inte sker så snabbt som jag vill. Jag är extremt rastlös och kan inte vänta på saker. Som att veta att nån ska ringa men sedan få vänta på samtalet, det driver mig till vansinne.

I morgon ska jag till frisören, och det ska bli intressant hur jag klarar att sitta still där. Sen på måndag är det äntligen dags för Jemmas biopsi. Det har varit jobbigt att vänta på den, eftersom vi alla är så nervösa över vad den ska visa.

Nu är det dags för älgfärsbiffar!

/Marit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar